ONICO Gdynia Półmaraton
W 2016 roku Gdynia pojawiła się na mapie polskiego półmaratonu. Debiutancki PZU Gdynia Półmaraton ukończyło ponad 4100 biegaczy, a gwiazdą imprezy był mistrz świata i wicemistrz olimpijski - Abel Kirui. W 2017 roku, już pod nazwą ONICO Gdynia Półmaraton, impreza wdarła się do czołówki polskich półmaratonów.

Hillary Kiptum Maiyo Kimaiyo jest na razie w Gdyni niepokonany - zwyciężył dwukrotnie.

To zdjęcie stało się hitem po drugiej edycji imprezy :)

Pomimo chłodu, kibice w Gdyni zawsze dopisują!

Abel Kirui podczas biegów dziecięcych

Półmaratończycy na ul. Świętojańskiej w centrum Gdyni

Ulica Świętojańska zamieniła się w 2017 roku w ogromną strefę kibicowania!

Ania Rogowska na konferencji prasowej biegu (rok 2016)

Zadowolone miny, pamiątkowe zdjęcia z medalami - o to chodzi!

Pamiątkowy medal pierwszego PZU Gdynia Półmaratonu

Czołówka mężczyzn na trasie biegu (rok 2016)

Doping na trasie zapewniała m. in. orkiestra dęta (rok 2016)

Dobieg do mety na Skwerze Kościuszki w Gdyni (rok 2016)

Ostatni zawodnicy mogli liczyć na aplauz wolontariuszy na mecie!

Radość uczestników na mecie - bezcenne...

Medale dla dzieci - wspaniała pamiątka z zawodów

Fit Living Expo w Arenie Gdynia gościło m.in. akcję PZU "Policz się kilometrem" (rok 2016)

Ostatnie kilometry wiodą Bulwarem Nadmorskim w Gdyni

Wolontariusz - niezbędny element układanki eventowej. W Gdyni było ich kilkuset!

Statuetki dla najlepszych zawodników

W grupie raźniej!

Zawodnicy na zbiegu w kierunku Bulwaru Nadmorskiego w Gdyni

Przedstartowe selfie przy ORP Błyskawica? Proszę bardzo!

Partnerem motoryzacyjnym imprezy jest Mazda BMG Goworowski

Bosy biegacz wśród tłumu kibiców na trasie

Medale dla uczestników rywalizacji sztafetowej (rok 2017)

























Klient: projekt własny
Okres współpracy: 2016 -
Zakres odpowiedzialności agencji:
- planowanie koncepcyjne i budżetowanie imprezy;
- planowanie logistyczne, wytyczenie tras itp.;
- fundraising i sponsoring;
- współpraca z władzami miasta;
- uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń administracyjnych;
- zbudowanie i zarządzanie lokalnym zespołem projektowym;
- kompleksowa organizacja techniczna i logistyczna, w tym: infrastruktura, współpraca z podwykonawcami, zabezpieczenie trasy, współpraca ze służbami medycznymi i porządkowymi, przeprowadzenie zawodów;
- kompleksowa obsługa uczestników zawodów od momentu rejestracji do ukończenia biegu;
- zaplanowanie i realizacja mediaplanu;
- public i media relations, w tym: patronaty medialne, press releases, konferencje prasowe, kanały social media;
- wdrożenie i obsługa strony internetowej zawodów;
- nadzór na przygotowaniem materiałów reklamowych i BTL;
- zakontraktowanie i obsługa elity sportowej biegu;
- inne.
Rezultaty:
- fantastyczna frekwencja powyżej 4100 osób w biegu półmaratońskim w debiucie;
- ponad 6700 zarejestrowanych uczestników w 2017 roku;
- status oficjalnego, polskiego kandydata do organizacji MŚ 2020 w półmaratonie;
- atrakcyjna trasa prowadząca głównymi ulicami miasta i bulwarem nadmorskim, ze startem i metą na Skwerze Kościuszki;
- pozyskanie silnych sponsorów tytularnych - PZU w 2016 roku i ONICO od 2017 roku;
- uzyskanie wsparcia władz miasta Gdyni;
- pozyskanie patronów medialnych: Radio Gdańsk, Trójmiasto.pl, MaratonyPolskie.pl, Dziennik Bałtycki;
- blisko 3000 publikacji medialnych o wartości AVE zweryfikowanego na poziomie 1,83 mln PLN;
- blisko 900 000 PLN wartości ekspozycji CI sponsora głównego w mediach;
- ponad 8.000 fanów (odsetek zaangażowanych: 81,12%) na Facebooku i łączny zasięg postów powyżej 5 mln osób w 2017 roku;
- dołączenie do AIMS i status IAAF Road Race Bronze Label;
- dołączenie do Korony Polskich Półmaratonów;
- zawodnicy z 21 krajów świata na liście startowej;
- zakontraktowanie i udział w biegu światowej gwiazdy biegów długich - Abela Kirui, wicemistrza olimpijskiego i dwukrotnego mistrza świata w maratonie;
- wysoki poziom sportowych - wyniki czołowej trójki mężczyzn poniżej 1:03;
- wdrożenie szerokiej oferty usług dodatkowych dla zawodników, w tym: dostawa pakietu startowego do domu, limitowana seria koszulek adidas, finisher photo, oferta noclegowa i wsparcie tour operatora.