Gran Fondo Gdynia
Gran Fondo Gdynia to najszybciej rosnący klasyk kolarski dla amatorów w Polsce, rozgrywany na dwóch malowniczych trasach po Kaszubach, ze startem i metą na gdyńskim Skwerze Kościuszki.

Malownicza trasa wyścigu Gran Fondo Gdynia

Ciężki wysiłek popłaca...

Uczestnik ze statuetką wyścigu

Peleton kolarzy w błękitnych koszulkach Gran Fondo Gdynia

Trasa wyścigu jest wymagająca, ale można "odpocząć" na zjazdach

Zielone Kaszuby to idealne miejsce na wyścig gran fondo

Sport i natura - czego chcieć więcej?

Gest zwycięstwa na ostatnich metrach przed metą

Nic nie cieszy bardziej niż uśmiechnięci uczestnicy zawodów!









Klient: projekt własny
Okres: 2019 -
Zakres odpowiedzialności agencji:
- opracowanie od zera strategii marketingowej i identyfikacji wizualnej projektu;
- planowanie koncepcyjne i logistyczne;
- kosztorysowanie i fundraising - w tym: środki publiczne i sponsoring;
- pozyskanie wszelkich wymaganych pozwoleń administracyjnych;
- opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji projektu, w tym: mediaplan, patronaty medialne, public relations, email marketing, konferencje prasowe, press releases, inne;
- kompleksowa produkcja eventu w zgodzie z najwyższymi standardami wyścigów typu gran fondo na świecie.
Rezultaty:
- pozyskanie strategicznego wsparcia ze strony miasta Gdynia;
- ponad 1200 zarejestrowanych zawodników w pierwszej edycji zawodów;
- ponad 1800 zarejestrowanych zawodników w drugiej edycji zawodów (odwołanej z powodu pandemii COVID-19);
- udział zawodników z 14 krajów świata;
- wytyczenie dwóch w pełni wyłączonych z ruchu tras o długości 134 km i 80 km;
- start i meta na Skwerze Kościuszki w Gdyni;
- stworzenie Gran Fondo Coffee Riders - grupy influencerów kolarskich z całej Polski, będących ambasadorami projektu;
- organizacja Gran Fondo Kids na Skwerze Kościuszki;
- organizacja dwóch wirtualnych edycji Gran Fondo Gdynia VR w 2020 roku;
- bogaty pakiet startowy, w tym: profesjonalna koszulka kolarska eventu;
- przygotowanie oficjalnego merchu eventowego;
- realizacja kampanii społecznej pod hasłem "Ktoś czeka na mnie w domu", promującej bezpieczne zachowanie kierowców wobec kolarzy;
- Joanna Jabłczyńska i Jakub Wesołowski jako ambasadorzy wyścigu w 2019 roku;
- pozyskanie patronów medialnych: Interia, Dziennik Bałtycki, trojmiasto.pl, NaSzosie.pl;
- 878 tys. PLN zweryfikowanego AVE publikacji medialnych o imprezie;
- realizacji akcji charytatywnej "W 80 dni dookoła świata" oraz zbiórki środków na rzecz rehabilitacji Ryszarda Szurkowskiego;
- pozyskanie partnerów komercyjnych: Decathlon, TechnoGym, Red Bull, Cisowianka, Shimano Service Center, Lech Free, New Level Sport, Kawa Dla Kolarzy.