Enea IRONMAN 70.3 Gdynia

W 2015 roku wprowadziliśmy do Polski pierwsze zawody serii IRONMAN 70.3. Od tej pory, gdyńska impreza urosła do rangi kultowej, nie tylko w polskim środowisku triathlonowym. W 2021 roku, w Gdyni zadebiutują zawody na pełnym dystansie IRONMAN, z możliwością kwalifikacji na legendarne mistrzostwa świata na Hawajach.

Klient: projekt własny

Okres: 2015 - 

Zakres obowiązków Sport Evolution:

  • negocjacje i pozyskanie licencji World Triathlon Corporation na organizację zawodów IRONMAN 70.3;
  • planowanie koncepcyjne i kosztorysowanie;
  • fundraising i sponsoring;
  • kompleksowa organizacja zawodów, w tym: pozwolenia administracyjne;
  • kompleksowa realizacja eventu zgodnie z globalnymi wytycznymi World Triathlon Corporation;
  • kontraktowanie zawodników zagranicznych;
  • kompleksowa obsługa uczestników zawodów;
  • planowanie i realizacja szerokiej kampanii reklamowo-promocyjnej;
  • działania public i media relations, w tym: konferencje prasowe, press releases;
  • patronaty medialne i promocja zagraniczna;
  • przygotowanie i obsługa strony internetowej zawodów;
  • prowadzenie kanałów social media;
  • codzienna współpraca z globalnym i europejskim teamem IRONMAN;
  • realizacja wszelkich side-eventów, w tym: expo, strefy sponsorskie, aquathlon, sztafety triathlonowe, triathlon sprinterski;
  • inne.

Rezultaty:

  • podpisanie pierwszego w Europie Środkowo-Wschodniej kontraktu na organizację zawodów IRONMAN 70.3;
  • podpisanie kilkuletnich umów ze sponsorami tytularnymi - EneaHerbalife;
  • podpisanie kilkuletniej umowy z miastem-gospodarzem;
  • podpisanie kontraktów sponsorskich z takimi firmami/markami, jak: Giant, EuCO, LOT, Itaka, New Balance, Wiśniowski, Citi Handlowy, Mercedes-Benz, Lech Free, Cisowianka czy Timex;
  • umowy patronackie z mediami: TVP, Interia.pl, Vectra, Sport.pl, PolskaBiega.pl, Dziennik Bałtycki, Radio Gdańsk, AkademiaTriathlonu.pl, bikeBoard, Trójmiasto.pl, RMF FM, Interia;
  • organizacja kilku wyjątkowych konferencji prasowych, w tym jednej w hangarze PLL LOT z prezentacją obrandowanego samolotu Embraer 175 oraz na Skwerze Kościuszki w Gdyni z odsłonięciem zegara odliczającego czas do imprezy w formie "M-Dot";
  • bardzo wysoki poziom satysfakcji uczestników zawodów - 94,7% z nich poleciłoby start w imprezie swoim znajomym;
  • miejsce w TOP 10 imprez IRONMAN 70.3 na świecie pod względem satysfakcji uczestników, na bazie IRONMAN Athletes' Choice 2016;
  • zakontraktowanie Jana Frodeno, Danieli Ryf, Mirindy Carfrae, Patricka Lange, Nilsa Frommholda, Tima O'Donnella Borisa Steina - czołowych triathlonistów świata;
  • 2700 publikacji medialnych wartych ponad 5,7 mln PLN netto (AVE zweryfikowane) w 2018 roku;
  • ponad 2,3 mln PLN netto AVE publikacji ze wskazaniem sponsora głównego w 2018 roku;
  • uczestnicy z ponad 40 krajów świata - najwyższy wskaźnik uczestników zagranicznych wśród polskich eventów sportowych (ponad 1/3 uczestników);
  • sprzedaż wszystkich pakietów startowych IRONMAN 70.3 w ciągu 78 godzin - trzeci najszybciej sprzedający się wyścig IRONMAN 70.3 w Europie (rok 2015);
  • ok. 850.000 odsłon i 120.000 unikalnych użytkowników strony www.ironmangdynia.pl rocznie;
  • ponad 36.000 fanów profilu Facebook;
  • współpraca z licznymi gwiazdami ze świata showbiznesu w charakterze ambasadorów eventu;
  • partnerstwo z filmami: "Ze wszystkich sił" oraz "Najlepszy";
  • produkcja własnego talk-show ("Kropka nad M"), prowadzonego przez Macieja Dowbora oraz własnej serii reportaży "Droga do IRONMAN";
  • współpraca z telewizją Vectra - kanał VOD poświęcony IRONMAN 70.3 Gdynia;
  • współprodukcja sztuki teatralnej "Triathlon story, czyli chłopaki z żelaza";
  • organizacja akcji "Miejsce przyjazne triathlonistom" w kilkudziesięciu lokalach gastronomicznych w Gdyni;
  • status Waze Global Event Partner;
  • realizacja charytatywnego pojedynku mistrzów - Pawła i Roberta Korzeniowskich - na rzecz UNICEF Polska;
  • organizacja side eventów dla kibiców - strefa rodzinna, pikniki rodzinne, Kino Letnie z Vectra VOD, inne;
  • szeroka współpraca z TVP, w tym kroniki zawodów po głównym wydaniu Wiadomości TVP1 - łącznie 10 mln widzów;
  • wdrożenie kompleksowego systemu bezpieczeństwa, obejmującego wszystkich uczestników imprezy, w tym także organizacja edycji zawodów w czasie pandemii COVID-19 (wdrożone liczne procedury z zakresu reżimu sanitarnego);
  • ponad 1000 wolontariuszy zaangażowanych w organizację imprezy.

Strona internetowa: www.ironmangdynia.pl / www.ironman.com/im703-gdynia

Facebook: www.facebook.com/ironmantripl

Enea IRONMAN 70.3 Gdynia 2020 (COVID-19 Edition) - official video
Enea IRONMAN 70.3 Gdynia 2019 - official video
Enea IRONMAN 70.3 Gdynia 2018 - official video
Enea IRONMAN 70.3 Gdynia - oficjalne video 2017
Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia 2016 - official video
Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia 2015 - official video
Niski przelot Embraera 175 PLL LOT na starcie zawodów
Jasiek Mela ambasadorem Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia 2015
TVP vs Polsat - Piotr Kraśko (Wiadomości TVP)
Samolot LOT w barwach Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia (video)
Andrew Messick ogłasza Herbalife IRONMAN 70.3 Gdynia