DOZ Maraton Łódź

Od 2011 roku skutecznie odbudowujemy prestiż i renomę łódzkiego maratonu. W tym czasie impreza otrzymała status IAAF Silver Label Road Race oraz została gospodarzem mistrzostw Polski kobiet w maratonie. W 2017 roku ogłosiliśmy DOZ Maraton Łódź "najgłośniejszym maratonem w Polsce".

Klient: Stowarzyszenie Dbam o Zdrowie / DOZ S.A.

Okres współpracy: 2011 - 2018

Zakres obowiązków Sport Evolution:

  • planowanie koncepcyjne i budżetowanie imprezy;
  • planowanie logistyczne, wytyczenie trasy itp.;
  • współpraca z władzami miejskimi;
  • uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń administracyjnych;
  • zbudowanie i zarządzanie lokalnym zespołem organizacyjnym;
  • kompleksowa organizacja techniczna i logistyczna, w tym m.in.: zapewnienie niezbędnej infrastruktury, współpraca z podwykonawcami, zabezpieczenie trasy, współpraca ze służbami porządkowymi, przeprowadzenie biegu maratońskiego;
  • kompleksowa obsługa uczestników zawodów;
  • zaplanowanie i realizacja mediaplanu;
  • public i media relations, w tym: patronaty medialne, press releases, konferencje i briefingi prasowe, inne;
  • inne działania promocyjne projektu;
  • pozyskiwanie partnerów i sponsorów imprezy;
  • opracowanie Key Visualu, kreacje graficzne i produkcja wszelkich materiałów reklamowych;
  • przygotowanie i bieżące prowadzenie strony internetowej imprezy;
  • kontraktowanie i obsługa elity sportowej zawodów, w tym zawodników zagranicznych;
  • inne.

Rezultaty współpracy:

  • tytuł "Maraton Roku 2011" w głosowaniu użytkowników portalu MaratonyPolskie.pl;
  • pierwszy bieg uliczny w Polsce z certyfikatem IAAF Silver Label Road Race;
  • odbudowa i wzmocnienie wizerunku łódzkiego maratonu;
  • uruchomienie programów społecznych: "Biegam - pomagam", "Mistrz Kibicowania" i "Firmy na maraton";
  • udział w maratonie czołowych zawodniczek i zawodników z Polski i zagranicy;
  • najlepszy wynik w maratonie kobiet na polskiej ziemi - Karolina Jarzyńska (2013);
  • patronaty medialne, m.in.: TVP Sport, Men's Health, Dziennik Łódzki, Runner's World, Bieganie.pl, MaratonyPolskie.pl, Radio Wawa, Sport.pl;
  • unikalna, multimedialna meta w Atlas Arenie;
  • 100 tys. unikalnych użytkowników strony www.lodzmaraton.pl w okresie promocji w 2014 roku;
  • prawie 10 mln widzów telewizyjnych relacji z maratonu w 2012 roku;
  • ponad 1400 publikacji medialnych dot. DOZ Maratonu Łódzkiego z PZU 2015;
  • 4,24 mln wartości ekwiwalentu reklamowego publikacji medialnych o DOZ Maratonie Łódzkim z PZU 2015 - w tym: 2,35 mln wartości publikacji z ekspozycją logo DOZ.pl i 1,95 mln wartości publikacji z ekspozycją logo PZU;
  • 4-krotny wzrost AVE w okresie 2012-2015;
  • 4-krotny wzrost frekwencji w latach 2011 - 2014;
  • Piotr Rogucki dyrektorem artystycznym maratonu w 2017 roku;
  • "Najgłośniejszy maraton w Polsce" z 26 punktami z muzyką "na żywo" na trasie;
  • 13500 fanów w portalu Facebook i łączny zasięg postów bliski 3,4 mln osób w okresie promocji w 2017 roku.
DOZ Maraton Łódź 2017 - oficjalne video
DOZ Maraton Łódź z PZU 2016 - relacja Radia ZET
DOZ Maraton Łódzki z PZU 2015 - promo video
Reportaż TVP Sport - DOZ Maraton Łódzki z PZU 2015
Relacja video z Łódź Maratonu Dbam o Zdrowie 2014
Promo video Łódź Maratonu Dbam o Zdrowie 2012